Queen Seondeok – impresiile finale (Secretele de la Palat)

Standard

Am terminat si eu sambata dimineata (~3:45 a.m) acest serial.Pe parcursul saptamanilor in care am urmarit-o,fie la tv fie pe net[n-am mai avut rabdare],am evitat sa fac multe comentarii despre modul in care m-a marcat actiunea serialului.Finalul a fost unul tragic,exact cum ma asteptam.
M-au marcat multe secvente de-a lungul filmului.
Pentru inceput…propun sa va lasati melodia aceasta (QSD – clic here) sa cante pe fundal.

Desi isi are temelia in istorie multe din secvente sunt verosimile, de dragul artei(cum s-ar spune).S-a tinut cont doar de anumite evenimente isotrice pt creearea serialului.Tind sa cred ca cele 2 personaje (Mi-shil si Bidam) nu au existat niciodata cu adevarat.Intriga pe care aceste doua personaje au reusit sa o faca (Mi-shil pana la ep 50 cand si-a dat duhul si Bidam pana la sfarsitul serialului cand a murit in fata lui Deok-man) este una interesanta,capitvanta!Desi pareau niste persoane puternice amandoua au murit din cauza unei slabiciuni.
Deok-man de mica a dat dovada de o inteligenta sclipitoare.A devenit prima femeia-rege din istoria Coreei, care,sincer,e un vis pe care nu multi il puteau avea.Mi-shil desi a condus poporul nelegitim nu a visat niciodata sa devina ea „rege”(eng. ruler), singurul ei scop era sa se casatoreasca cu succesorul la tron pt a deveni regina.I-au fost zadarnicite planurile de mai multe ori.Mi se pare ca de doua ori, prima oara cand a incercat sa se foloseasca de regele Jinji(tatal lui Bidam) pt a deveni regina si a doua oara cand a vrut sa se scape de printesa Maya (mama gemenelor si fosta regina).Cu prima ocazie l-a abandonat si pe Bidam de care nu mai avea nevoie.Acesta a fost o unealta in mainile mamei lui doar pentru a ajunge la tron.Cand acesta s-a dovedit nefolositor l-a abandonat fara nicio urma de regret.
Dupa ce l-a nastere regele le-a despartit pe gemene trimitand-o pe cea mai tanara undeva departe de palat si de Mi-shil, Mi-shil a condus din umbra Shilla.Familia regala avea foarte putin autoritatea si doar cei care nu stiau toate dedesupturile credeau ca regele este cel care conduce, dar s-a dovedit de multe ori ca nu e asa, regele era fortat sa dea o porunca sau un edict (ex cu refugiatii Gaya cand i-a trimis intr-un loc aproape ca un desert cand Mi-shil l-a constrans spunandu-i ca daca nu da acesta porunca un dezastru se va abate aspura „Heavenly Kingdom”[Regatul Cerului]).Mi-shil a stiut sa prosteasca,minta masele.”Domnia” ei a fost bazata pe frica care a bagat-o in supusi si chiar in familia regala.
Printesa Cheon-myeong desi ne-a parasit prin episodul ~24 a jucat un rol importat in film.Ea i-a dat putere lui Deok-man si chiar dupa moartea ei Deok-man se ducea deseori la altarul printesei pt a-i cere sa o protejeze sau cand se intampla ceva bun o intreba „ai vazut surioara?” (ex duelul Hwarang-ilor pt postul de Comandat).
Pana a ajunge regina(nu-mi vine sa-i spun rege pt ca era pana la urma femeie) Deok-man a trecut prin multe incercari si a depasit multe hopuri.A invatat de la Mi-shil sa conduca oamenii.
Ceea ce mi-a placut cel mai mult la confruntarea dintre Deok-man si Mi-shil a fost faptul ca ambele isi recunostea dusmanul ca fiind unul stralucit, si involuntar, au ajuns sa tina una la alta ca dusmani.Deok-man plange cand o vede pe Mi-shil in fata ei moarta (I salute you,Mi-shil!).Trebuie sa ai un anumit caracter pt a fi capabil sa te recunosti invins si sa recunosti meritele si inteligenta,priceperea dusmanului.Si Mi-shil si Deok-man au avut acest caracter!
Intr-un fel Mi-shil si-a dat seama ca si-a trait viata fara un scop anume si aproape la sfarsitul vietii si-a dorit sa fie rege, datorita lui Deok-man care avea aspiratii mult mai mari,unificarea celor 3 regate.Ceea ce Mi-shil si-a dorit a fost sa conduca NUMAI Shilla.
Sincer vorbind, serialul ar fi trebui sa isi aiba finalul stabilit la inceput, episodul 50 si moartea lui Mi-shil.Bidam nu a fost pe masura mamei lui sa creeze o astfel de intriga si sa atraga admiratia atator telespectatori.Chiar Misaeng ii spune la sfarsit ca s-a inselat cand a crezut ca el este ca si Mi-shil.
Mi-shil,Mi-shil,Mi-shil…este personajul predominant in serial.Dupa parerea mea este cel mai controversat personaj.Chiar si dupa moartea sa au mai fost persoane care i-au urmat dorintele si pt asta si pe Bidam.La un moment dat aceasta a fost depasita de situatie(momentul cand s-a anuntat un mostenitor), nu se astepta nici la Deok-man nici la Chunchu.Intr-un monolog interior le-a repetat numele celor doi,iar de aici se poate observa ca pe Deok-man a surprins-o cel mai mult: „Deok-man….Chunchu….Deok-man”.Mi-shil a fost infranta pentru ca a avut niste adversari pe masura,ea insasi fiind un adversar redutabil pt Deok-man.Despre moartea ei nu stiu ce sa spun…poate e una rusinoasa sau singura solutie pe care a vazut-o.Nici eu nu as fi acceptat alianta cu printesa.Poate din orgoliu s-a sinucis Mi-shil.
Cat despre Bidam…a fost usor manipulat de Yeomjeong!Atunci cand si-a facut aparitia in film era un personaj lipsit de orice grija si nu-l interesa politica sau ce se intampla in lume.Daca la inceput era imprevizibil din punctul de vedere al comportamentului spre final cand a devenit prim-ministru a putut fi usor citit.
Cred ca deja s-a terminat prima melodie, va recomand o a doua clic aici .
Chiar Mi-shil i-a spus inainte sa moara (citez din memorie):”Eu am incercat sa castig oamenii ca sa am un popor.Tu incerci sa castigi un popor ca sa poti avea o persoana”.Bidam a fost devotat reginei si a iubit-o pana la final.Chiar si atunci cand a organizat lovitura de stat s-a gandit sa castige tronul pt a putea sa o aiba pe Deok-man.Dar totusi in ultimele doua episoade s-a vazut in el ceea ce eu numesc un om frustrat, care in copilarie nu a avut parte de dragostea parinteasca ,de caldura si comfortul care ti-l ofera o familie.Aici a gresit Munno, dupa incidentul in care Bidam i-a omorat toti acei hoti otravindu-le mancarea,Munno s-a ferit sa-i mai arate vreun sentiment sau macar bunavointa…Bidam a primit dragostea reginei dar nu a stiut sa o pastreze si sa o pazeasca!Yeomjeon i-a spus lui Bidam inainte sa moara ca nu el este cel care i-a distrus dragostea ci el fost cel care si-a distrus-o singur.Si Misaeng ii repeta acelasi lucru.
Deok-man a vrut sa termine ea tot acest balci si sa isi traiasca viata alaturi de Bidam intr-un loc linistit,abdicand in favoarea lui Chuncu, dar ,din pacate, Bidam primeste scrisoarea de la ea si confirmarea ca chiar regina a scris-o prea tarziu!

Aceasta este fata lui Bidam cand a aflat ca regina este nevinovata de asa zisul „asasinat” al lui.Si un video de pe youtube aici.
Urmatorul personaj pe lista este Chunchu.Tanarul Chunchu, fiul printesei Cheonmyeong.A venit la curte cu ganduri mari, cu o inteligenta si tactica sclipitoare.Toate acestea le-a ascuns sub fata unui copil nevinovat si tantalau.A stiut sa citeasca oamenii (in ciuda varstei lui fragede) si sa creeze intrigi.A facut sa para ca este doar un pion in mana lui Mi-shil, dar s-a dovedit a fi invers.Se alatura lui Deok-man intr-un sfarsit.Este tulburat atunci cand Mi-shil ii sopteste ca ea este cea care i-a omorat bunicul,tatal si mama, desi stia asta.A devenit adversarul lui Bidam in lupta pt tron mai tarziu.A fost si cel care i-a zdruncinat lui Bidam increderea in regina (citez iar din memorie):”Tu chiar crezi ca regina te iubeste si are vreun sentiment pt tine?”.A fost de ajuns ca Bidam sa se-ndoiasca de Deok-man.Aici iar se vede cat de slab este Bidam.Deok-man l-a intrebat daca are incredere in ea si el a raspuns „da”…dar la cel mai mic val de intrigi el si-a pierdut increderea…
Va recomand si o a treia melodie clic aici.
Urmatorul e Yusin…Yusin,Yusin,Yusin.Acest personaj mi s-a parut lipsit de vlaga.De cand a devenit comandant parca a devenit robot.Mi s-a parut a fi lipsit de sentiment,Deok-man a tinut la el,in ultimele ei clipe i-a spus (citez din memorie): „Multi mi s-au alaturat si au plecat,numai tu ai ramas langa mine pana la sfarsit”.S-a vazut pe chipul lui o urma de regret atunci cand a fost anuntata casatoria regala.Iar la final cand si-a dat seama ca regina a murit i-a spus „pea” (nu stiu daca asa se scrie…dar asa se prounta) cu atata dragoste si amaraciune in acelasi timp.Singurul personaj din cele care au format intriga serialului care a ramas in viata.
Iar acum ultimul personaj pe care mai vreau sa-l caracterizez este Deok-man.Inca din copilarie a dat dovada de inteligenta si de un mare caracter.Se ne aducem aminte intamplarea din desert cu ceaiul si interdictia de a vinde ceai, cand viata prietenilor si a mamei se afla in mainile ei.Dupa aceea in razboi cand nu a vrut sa-l abandoneze pe cel mai slab om din regiment si a stiut sa ridice moralul celorlalti soldati.A avut stofa de conducator si oamenii o urmau.L-a iubit pe Yu-sin dar datorita circumstantelor nu a putut fi alaturi de el.Dupa ceva mai mult timp a inceput sa tine la Bidam, dar de data asta moartea i-a despartit.(un mic video cu asemanarile dintre BD si DM aici si aici).
Mi-a placut acel inel de logodna pe care Deok-man i l-a dat lui Bidam..chiar si dupa ce Bidam a fost omorat Deok-man l-a mai purtat, murind cu el pe deget.

Deok-man a spus dupa ce s-a trezit din lesin ca a avut un vis.In timp ce il cauta pe Munno o femeie a venit la ea si a imbratisat-o.Nu isi amintea atunci fata acelei femei.Dar in ultimele clip si-a adus aminte cine era acea femeie si i-a spus si lui Yu-sin.In visul pe care l-a avut s-au intalnit una si aceeasi persoana, era Deok-man ca si pustioaca cand il cauta pe Munno sa afle cine este cu adevarat si Deok-man ca si regina care si-a castigat pozitia pe care o merita si si-a trait viata la curte(chiar daca a murit in jur de ~38 de ani).

Deok-man cea mica s-a uitat cam ciudat la ea si i-a vorbit dar regina nu i-a raspuns nimic.In timp ce Deok-man cea mica se departa regina avea un monolog interior in care ii spunea fetei ce o asteapta „Deokman…things will become very difficult for you from now on.And… you will be in so much pain.You will lose the people you love,and you will be so lonely.You will be drier that a desert and so much more desolate…You may seem to have everything,but actually,you will have nothig.But…you must endure it.Do you understand?Endure it.Bear it all.”.Ultimele 3 fraze le rasteste cu voce tare „But…you must endure it.Do you understand?Endure it.Bear it all!”.
Pe chipul micutei se vedea increderea,speranta in viitor,pofta de viata in timp ce chipul reginei exprima mai mult tristete si compatimire pt micuta Deok-man stiind ceea ce o asteapta.
Eu cred ca regina a murit impacata cu sine.Ca tot mi-am adus aminte, cineva(lilabeauty mi se pare) a lasat un comentariu la pagina a II-a a Secretelor in care a spus o „profetie” de-a lui Bidam.Tineti minte atunci cand printesa l-a trimis pe Bidam sub masca unui profet sa anunte existenta celalaltei gemene? Mi-shil l-a intrebat cand crede el ca va muri si Bidam a prezis ca viata lui va fi cu trei zile mai scurta decat viata ACESTUI rege al REGATULUI CERESC.Cu Deok-man se sfarseste acest Regat,cu urmatorul rege va incepe Regatul celor Trei Hani.
Mi-am adus aminte de o secventa finala cand Yu-sin si Alcheon se intalnesc la mormantul reginei…fiecare venind sa-si prezinte realizarile.Deok-man l-a facut pe Alcheon prim-ministru inainte sa moara iar Yu-sin a ramas comandantul tuturor soldatilor aflati sub puterea familiei regale.

De asemenea nu am uitat coloana sonora a serialului.Niste melodii extraordinare si care se potrivesc foarte bine cu intriga🙂 si acum le ascult… de a dreptul exceptionale🙂 Au fost singurele care mi-au atras atentia in primele 2 episoade care mi mi-au placut.10* pt compozitor!😀

Pana acum acesta este serialul meu preferat.Nu cred ca il voi detrona de pe prima pozitie prea curand.Sa vedem daca un serial va reusi sa ma impresioneze ca si acesta.

Această prezentare necesită JavaScript.

29 responses »

  1. I mare parte ai dreptate.
    Era o fraza a lui Deokman(citez din memorie):”Cu Alcheon ca aparatorul meu,Cu Bidam ca alintarea mea, si cu tine care totdeaunea ma impinge din spate, ce probleme sa am?”
    Asta a fost Yusin.Motorul lui Deokman.El traia cu doua principii:principiul hwarangilor si fericirea iubitei.Cind sa alaturat de Deokman in visul ei,stia ce-l asteapta.Nu era robot ci era Hwarang.
    Arma lui a fost sinceritatea.(no comment)
    Eu cred ca Yusin si Deokman au fost in film cuplul aproape perfect.
    Deokman a fost capul, Yusin a fost corpul.Doua sentimente erau ce legau pe ei:Silla unificat si dragostea neindeplinita.
    Numai o singura data sa clintit aceasta legatura cind Bidam a facut planul lui.
    Atunci a pus Deokman pe Yusin sa aleaga: Gaya sau Ea. Dar in fond chiar ea a trebuit sa aleaga: Yusin sau Silla.Si a ales.Deokman a realizat ca legatura Deokman,Silla,Yusin nu poate fi rupta.Chiar daca stia ca Bidam asta vrea,viata lui Yusin era pretul pentru casatorie.
    Degeaba a vrut Bidam sa inlature pe Yusin, Deokman n-a putut lasa sa fie proclamat inamic public(dar pe Bidam da).Trimite in exil dar formal.Si atunci are nevoie de Yusin.A stiut, el este singurul pe care poate baza.Atunci pune in aplicare planul ei in spatele lui Bidam (planul care folosea si Mishil, si Bidam :doua musti cu o singura lovitura).Loveste in forta.Inlatura orice indoiala in rindul poporului gayan,cistiga pe ei pentru cauza,aduce inapoi pe Yusin,si arata lui Bidam ca fiecare sa ramina in banca sa.
    Deokman-regina,Yusin-aparator al tarii,Bidam-iubit.

    Despre sentimentele lui Deokman fata de Bidam eu am o alta parere.
    Deokman stia ca e bolnava,stia ca nu mai poate sa aiba pe Yusin, si singurul care sa uitat la ea ca femeie a fost Bidam.Nu a avut sentimente prea profunde pentru Bidam dar placea de el.Stia ce vrea Bidam.Dupa ce pune totul la punct, vrea sa traiasca linistit ca femeie,dar intervine clanul Mishil.
    Deokman iar este in fata unei alegeri, Silla sau Bidam.Si alege.Pe Silla.

  2. Si in ultimul rind sa nu uitam ultimele cuvinte spuse a lui Deokman catre Yusin.
    „Odata am incercat sa scapam, nu? Amintesti?Facem acum?”
    no comment.

  3. Nu am vazut serialul, dar oarecum stiu personajele si povestea din articolele de pe retea. Citind ce ai scris, mi-am pus o intrebare: ce loc are onoarea in toate astea? Poate ca tu poti sa-mi raspunzi.🙂

  4. Pingback: Sunt TELENOVELIST cu acte in regula – Secretele de la Palat (The Great Queen Seondeok) | Parerile Artistului in Blogosfera

  5. Onoarea?
    Oare ce insamna onoare?
    Respect,loialitate,iubire,adevar?
    Nu.Onoare inseamna cuvintul dat.
    Indiferent pe ce parte esti, ai dat cuvintul, respecti.
    Cum sa uiti in ochi oamenilor daca n-ai onoare indiferent ce se intimpla?
    Pe scurt asta e onoarea.
    Sunt citeva exemple in serial:
    Yusin, Alcheon pe o parte Cilsuk,SeokPum pe partea celelalta.
    Pot sa dau exemple pe fiecare dar lsta ar fi lung.
    Dar, niciunul nu a incalcat cuvintul dat, niciodata.

  6. @lotte „Urmatorul e Yusin…Yusin,Yusin,Yusin.Acest personaj mi s-a parut lipsit de vlaga.De cand a devenit comandant parca a devenit robot.Mi s-a parut a fi lipsit de sentiment”
    Yusin de fapt este un personaj foarte puternic. Sunt putini pe lumea asta care reusesc sa renunte la sentimentele personale in favoarea unui ideal mai inalt. De fapt puterea unui om nu se masoara in marimea sentimentelor pe care le are, ci in acelea pe care si le poate stapani.E extraordinar de perseverent si sincer.
    Un singur lucru pare sa-i lipsesca uneori: intelepciunea sarpelui.
    Omul nu-i suficient in viata sa fie doar bun, ca un porumbel, el trebuie sa fie in aclasi timp si intelept ca un sarpe.

  7. @lotte doar o observatie. Conform subtitrarii in limba engleza Mishil ii zice lui Bidam „Eu am incercat sa castig inimile oamenilor pentru a ajunge la tron…tu vrei sa castigi tara pentru a castiga iubirea oamenilor”. Si e adevarat. Tot ce avea nevoie Bidam era: iubire, intelegere, incredere. Nu i s-a dat nici una din acestea trei in totalitate.
    In rest, frumos spus. Si da este un serial minunat…insa nu e chiar preferatul meu😀.

  8. @oros – eu totusi cred ca Deok-man a tinut la Bidam….
    @marius512 – tocmai lipsa sentimentelor m-a determinat sa-l numesc pe Yu-sin robot.Si ceea ce lui Yu-sin ii lipseste este intelepciunea sarpelui,cum ai numit-o tu.Este un om care nu stie sa mearga decat pe o singura cale/carare…
    @lilabeauty – am reprodus replicile asa cum eu mi-am adus aminte😛 si eu m-am uitat tot in lb engleza la el si mi se pare mai plauzibila traducerea in engleza decat cea in romana.

    un mic comentariu pe langa….Oros, imi aduci aminte de Anjin-san (Shogun) cand a inceput sa invete japoneza🙂 Tudom, hogy akár Öröklési Székelyudvarhely, és nem írok jól románul … de szeretem az utat az írás … Én a magyar egy kicsit rozsdás …

  9. Lotte-nu inteleg ce vrei sa spui prin lipsa sentimentelor la general.Chiar nu.
    Ce mult a iubit-o pe DM!!Oare nu ea a renuntat la el?Imediat dupa moartea printesei
    (sora sa)…..daca revezi putin episodul imi dai dreptateReactia chipului lui Y.
    Practic atunci ,,drumul ”lor s-a rupt.Cine ar mai face atit de mult pentru o femeie cum a facut el???

  10. @diana – Da, e adevarat ca Yu-sin a iubit-o pe Deok-man foarte mult, dar se pare ca nu m-am facut foarte bine inteleasa!Dupa acea casatorie in clanul lui Mi-shil, Yu-sin nu a mai consolat-o pe printesa…nu am pot concentra sa dau un raspuns mai bun acum😐 lucrez de vreo 1 jumate la proiectul pt olimpiada de sambata si nu-mi sta capul decat acolo…o voi spune foarte simplu: Yu-sin nu a fost acela unde Deok-man isi putea gasi alinarea!
    Acum il citez pe oros :”Cu Alcheon ca aparatorul meu,Cu Bidam ca alintarea mea, si cu tine care totdeaunea ma impinge din spate, ce probleme sa am?”
    Daca gresesc va rog sa ma corectati.Accept si alte puncte de vedere.Nu ma deranjeaza daca ma contrazice cineva😛

  11. Multam pentru raspuns!
    Ar fi doua lucruri:
    1-felicitari pentru site!
    2-cand ai putin timp,spune-mi cum ti-ar fi placut sa fie de fapt YS🙂
    Bafta-n toate!

  12. Lotte, multumesc ptr apreciere.
    Stiu ca romana ce vorbesc nu e prea perfecta, unde traiesc nu sunt mluti cu care sa vorbesc in limba romana, dar macar incerc sa ma tin in forma pe forumuri.
    Inca odata scuze ptr greseli.

  13. stai linistit Oros😛 nu e nimic daca nu vorbesti corect limba romana.Mai sunt romani care nici ei habar n-au sa o vorbeasca sau sa o scrie😛

  14. am terminat si eu QSD aseara pe la 2:30…ce pot sa spun? a fost super! intr-un fel mi-a adus aminte de iljimae…dramele astea istorice mereu reusesc sa imi capteze atentia de la inceput pana la sfarsit. nu mi-a placut ca au trebuit sa moara…mai ales bidam si mishil care erau preferatii mei de acolo[si nu numai ei] , dar asa se intampla intotdeauna :)) de fiecare data cand am un personaj care sa imi placa, ala moare si ala pe care il urasc traieste >.>
    app imi place c ati facut siteul😀 si de unde ati gasit pozele alea de la slide? ce haiosi sunt chunchu si bidam cum dorm in timpul filmarilor =)) saracii trebuie sa fi fost rupti de oboseala…

  15. Pingback: Tweets that mention Queen Seondeok – impresiile finale (Secretele de la Palat) « Lotte & Criss -- Topsy.com

  16. Foarte frumoase cuvintele despre acest minunat serial,mi-au dat lacrimile.Impresionant.Este serialul meu preferat,ma regasesc cate putin in fiecare personaj,le ador.Mishil este preferata mea,admir inteligenta si puterea ei.Cel mai bine realizat serial❤

  17. Interesant. Eu doar de cateva zile am aflat de serialul asta. L-am mai prins de cateva ori la TV si mi-a captat atentia. Nu prea reusesc sa il prind, ceea ce ma intristeaza. In schimb imi voi pune calculatorul la punct si cu proxima ocazie ii voi da download de pe net. Frumos post. Felicitari.

    P.S: Daca ai cumva idee de unde pot scoate episoadele (ca timp eu nu am) lasa-mi un mesaj pe blog. Mersi mult.🙂

  18. ei bine mi shil shi bi-dam au existat cu adevarat(a se vedea wikipedia) iar mi shil daca chiar s-ar fi sinucis din orgoliu, nu ar fi facut asha ceva(pentru simplul motiv ca daca ar mai fi trait ar fi introdus tara intr-un razboi civil de proportii masive, distrugando;iar ea a realizat acest lucru punand orrgoliul pe locul 2)

  19. nu urmaresc astfel de seriale,nu imi plac telenovelele,l-am privit prima oara accidental…dar,fratilor…eu asa film nu am mai vazut niciodata…si nu stiu daca filmul in sine cat un personaj anume…BI DAM…superb tipul,din toate punctele de vedere,atat ca reprezentatie actoriceasca cat si ca frumusete fizica.am stiut spre final ca el va fi sacrificat pentru dramatismul filmului,dar el a facut tot serialul;oricum daca mai continua serialul dupa moartea lui nu mai ma uitam ca numai avea nici un rost filmul fara el.desi regina spune la final ca yu sin a fost cel care nu a parasit-o niciodata si a fost mereu alaturi de ea,eu cred ca modul in care nu aluptat nici o secunda pentru dragostea imensa aratata de BI DAM o face cea mai vinovata de situatia in care sa ajuns.e adevarat ca BI DAM trebuia sa creada in dragostea ei fara ezitare,dar faptul ca el si-a ucis practic mama si a renuntat la tot pentru a fi alaturi de ea,il face pe BI DAM cel mai loial supus al sau…care spre deosebire de yu sin care nu a trebuit sa faca fata atator tentatii de a se folosii de iubirea sa,acesta a ramas mereu credincios iubirii sale.doar ca avand sadita gena neincrederii intr-un moment de slabiciune si cu marele concurs al destinului care l-a urmarit toata viata,BI DAM clacheaza.superb film….SUPERBBBBBBBBBBBBB ACTORRRRRRRRRRRRRRRR

  20. mia placut foarte mult acest film SECRETELE DE PALAT a fost un film super

  21. filmu mia placut foarte mult cand yusin a inabuit rascola condusa de mishil si de aliti ei
    as mai vrea sal vad

  22. Mishil si BiDam au existat am vazut p Wikipedia…ok Bi-dam nu era indragostit d DM din cate am observat eu.Doar am citit k el a condus o revolta legata de drepturile femeii (parca :-?) si apoi a murit p 17 ianuarie apoi a murit j DM p 8 ianuarie.
    Tot pe Wiki am citit si despre Mi-shil despre kre se spunea k era o femeie foarte influenta, inteleapta j a avut multi barbati (la fel k in film)

  23. Deok-Man il iubise cu adevarat pe Bi-Dam . Moartea lui Bi-am ia grabit sfarsitul . Dupa parerea me ei doi erau suflerte-pereche.

  24. Un serial de exceptie, cu un soundtrack exceptional (il ascult deseori in masina), actori de calibru (Mishil, Bidam, Kim Yushin, Deokman, micuta Deokman (impecabila), Chilsuk (ma bucur ca l-am vazut in Iljimae in rol pozitiv), cei doi comici (Jukbang si Godo)). S-a vazut totusi ca dupa episodul 50 a fost cam in graba improvizat si in plus sadismul regizorilor si-a spus cuvantul. Daca la Bidam fundatia psihologica era destul de instabila si i-am inteles actiunile (desi genocidul care l-a facut la sfarsit e cam inexplicabil, se putea preda de bunavoie, totusi il iert pentru spectacolul bestial de cel mai bun spadasin din Silla), nu am inteles de ce Deokman a trebuit totusi sa moara si viata ei sentimentala a fost cum a fost. Nu merita asta. Ea se potrivea perfect cu Yushin, mintile lor cand lucrau in comun erau invincibile. Lupta ei cu Mishil a fost de senzatie. Luat fiecare in parte, fiecare personaj dezvaluie niste invataturi. Micuta Deokman si Deokman au aratat puterea ambitiei, perseverentei si a iubirii de oameni plus inteligenta intuitiva care vine din interior, din divinitate. Yushin – fidelitatea si corectitudinea (daca ar fi vrut, s-ar fi insurat cu Deokman dupa ce aceasta a devenit regina, dar avand deja o sotie, nu a facut-o). Mishil – inteligenta intelectului. Intelectul este mereu inferior inteligentei intuitive, el neavand suport divin. In plus, acest intelect al lui Mishil era coordonat la baza de sentimente inferioare de putere, preamarire, egoism. Ea nu iubea pe nimeni in afara de ea insasi. Iubea Silla dar tot ca ceva care-i apartinea ei, si nu poporului. Ca prezenta a fost fenomenala. Mai ales ca era si uluitor de frumoasa (si are 40 ani!!). Bidam nu merita totusi acel final, chiar daca era cam labil din punct de vedere sentimental. El a avut un aport deosebit, alaturi de Yushin si Alcheon si sunt sigur ca s-ar fi putut gasi un final merituos pentru el. Bidam a iubit-o cu indarjire pe Deokman (si ea cred ca l-a iubit pe el) dar lipsa unor calitati, dintre care cea mai mare a fost increderea, a naruit totul. Oricum, scopul esential a fost atins, unificarea celor 3 regate. Si aici a avut aport Bidam, pentru ca i-a dat la timp lui Yushin cartea de la Munno. Acest Yushin a avut o constanta magnifica. El a fost pilonul de baza. Daca Bidam si-ar fi pus in valoare calitatile si pe campul de lupta oare cum ar fi fost?🙂

  25. Eu cred că Bidam n-ar fi fost în stare de lucruri mărețe… el a clacat aproape în orice. Singurul lucru la care a fost cu adevărat bun a fost lupta, arta de a mânui sabia.

    Am recitit articolul după aproape 2 ani de când l-am scris și încă îmi mențin părerile. Mai ales cea despre coloana sonoră a serialului. Niște melodii extraordinare pe care le ascult încă și îmi creează o stare de liniște!😀

  26. Amazing issues here. I am very happy to look your article.
    Thanks a lot and I’m looking forward to touch you.

    Will you please drop me a e-mail?

  27. It is really a great and useful piece of info. I’m happy that you
    just shared this useful info with us. Please stay us informed like this.
    Thanks for sharing.

  28. I’m very pleased to find this site. I want
    to to thank you for your time due to this fantastic read!!
    I definitely really liked every part of it and I have you
    book-marked to look at new things on your blog.

Lasă un răspuns

